Alla inlägg den 29 mars 2009

Av Rasmus - 29 mars 2009 22:09

Jag har ju glömt att presentera mig själv. Men jag är en vanlig.  Eller vanlig vad vet jag:P kille som går teknikprogrammet på hbo (haraldsbogymnasiet) i Falun. Sedan dagen på Teknik och hbo så har en ledsnare och mer seriös Rasmus trädigt fram. Det är nämligen så. Att jag saknar att ha den där riktiga kompisen att hänga med i skolan.När jag gick i grundskolan kände jag mig trygg och kunde alltid vara med någon. Detta är inte lika självklart längre.  Men jag hoppas.


Det finns en sak som stärker mig. Det är Jonas Gardell. Under Jonas uppväxt var han själv mobbad och på stjärnorna på slottet sa han något i form med: Sverige måste ha några mobbade personer. När man är själv hinner man samla väldigt många tankar och det gör att nya tankar och ideer sätts. Nu ärju inte jag så mobbad. men det kan vara skönt att veta.


Detta var min skolsiutation. På fritiden åker jag längdskidor, spelar saxofon och kanske någon vecka tar en längd i simbassängen.  Simning är ett tuggummmi som jag först svalde men sedan spotta ut. Och nu kan jag säga att jag tar lite av eftersmaken. Men när terminen är slut och solen spricker med glädje inom mig, då ska jag lämna simningen förgått och göra saker som jag mår bra av.


De som inte känner mig så bra.:

Sedan barnsben har jag simmat. Fram och tillbaka i lungnets 25m bassäng. I simhallen har jag träffat många goa människor och haft mycket kul. Men det finns en baksida. Simning är en väldigt seriös sport. Och om man simmar mest för att träffa vänner platsar man inte. Det är tävlingssimning som gäller.Sorligt men sant.


Är det något mer så bara att fråga:) / Rasmus





Av Rasmus - 29 mars 2009 01:31

Idag har jag fått två kedjebrev om denna speciella timme. Ni kanske har fått fler. Och tycker att jag är totalmobbad. Men det är något.


utförandet:

Inte så lyckat. Det är ju en lördags kväll och jag och polarna från gamla klassen ska titta på film ute i ladan. Det vi bidrog med var:


Under timmen som man skulle släcka ner allt så spela vi sällskapsspel istället för att se på tv. Och släckte ner alla lampor och endast uffes mobillampa till ljuskälla. Ops. Glömde en sänglampa. Fy rasmus. Men det var svårt att se alla fall.


Nu sitter jag här och vill göra en total make over. Men praktiskt sätt så vet jag inte hur det ska gå till. Men jag vill förändra. Och kanske börja se glädje och komma ner på jorden igen." Blev dissad för ett x antal veckor sen"







Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards