Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Earth hour

Av Rasmus - 29 mars 2009 01:31

Idag har jag fått två kedjebrev om denna speciella timme. Ni kanske har fått fler. Och tycker att jag är totalmobbad. Men det är något.


utförandet:

Inte så lyckat. Det är ju en lördags kväll och jag och polarna från gamla klassen ska titta på film ute i ladan. Det vi bidrog med var:


Under timmen som man skulle släcka ner allt så spela vi sällskapsspel istället för att se på tv. Och släckte ner alla lampor och endast uffes mobillampa till ljuskälla. Ops. Glömde en sänglampa. Fy rasmus. Men det var svårt att se alla fall.


Nu sitter jag här och vill göra en total make over. Men praktiskt sätt så vet jag inte hur det ska gå till. Men jag vill förändra. Och kanske börja se glädje och komma ner på jorden igen." Blev dissad för ett x antal veckor sen"







 
 
Ingen bild

Amisa

29 mars 2009 01:56

Jättebra att det finns människor som bryr sig! Om tillräckligt många gör det så kan vi åstakomma en förändring.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rasmus - 21 juni 2009 20:01

Med Håkan Hellstöms låt, "Nu kan du få mig så lätt" i bakgrunden skriver jag denna blogg som vars ide blev till en dag när jag cyklade hem från jobbet. (Dellner couplers i vika) Där jag jobbar som lagerarbetare och anledningen till att jag inte h...

Av Rasmus - 13 maj 2009 23:14

Idag kommer den sista delen av mina drömyrken. Vägarbetare. Något som en sommardag bara kom in, och som jag inte är riktigt säker på om jag vill vara livet ut. Med tanke på förslitningsskador och säkerheten ute på vägarna är ju inte den högsta.    D...

Av Rasmus - 6 maj 2009 16:49

Del 3 av 4   Nu menar jag inte skräddare som flyger ovanför vattenytan utan att jag ska bli en skräddare. En som syr, som har hemmasydda kläder. Hjälper folk att sy om byxor så de får bättre form. Utvecklar nya plagg osv. Jag tycker om tanken och kan...

Av Rasmus - 4 maj 2009 13:18

Här kommer fortsättningen på mina 4 drömyrken.    Kock - Vad vill du bli när du blir stor? frågar Faster. Rasmus som är 4 år tänker på de få yrken som han faktiskt kan. Städare. Kassör och kock och några till. På tungan sätter han: - kock, svarar ja...

Av Rasmus - 29 april 2009 22:50

Idag har jag varigt i stocklholm och tittat på när min mamma har gjort sin halvtidseminarie i sin forskning om behandling av kolpatienter på bästa sätt. Så på Karolinska sjukhuset har hon presenterat sin forskning så här långt och jag var nog inte de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards