Direktlänk till inlägg 20 april 2009

Vill göra allt, men ändå inget.

Av Rasmus - 20 april 2009 22:57

Hemma från Ekiesdal, Det har varigt en vecka fylld med aktiviteter och det blev toppturer, vanliga turer, offpist, promenader, fiske och en resa norr över till staden Ålesund. Ålesund är en väldigt vacker stad som klarade sig från bombningar under andravälrldskriget. När vi klev in i staden var som att kliva in med en sagolikblandning med olika byggnader som påminner om Edinburg och ett tyskt litet små samhälle. Vid kajen till fjorden stod det ståliga kryssningsfartyget Hurtigrutten och solen lyste. Ja du, Det är lätt att bli kär i norge. Med kilometerlånga tunnlar genom bergen och massor av jobb som min bror sökte och inget EU-medlämsskap, som jag har hört slukar en trejdedel av sveriges totala budjet. Skulle vilja bo i Norge om det inte var så dyrt att handla.


Nu, här hemma svänger mina känslor och hormoner totalt. Ena studen glad andra ledsen.Ibland motiverad och vill plugga. se på film osv. Ibland bara ligga i sängen och deppa.


Kanske är det hårutväxten på på bröst, mage och rygg. Att skägget växer i högre takt och resulterar i att Rasmus håller på att bli en man? Kanske averkar jag sista etappen i puberiteten?


Jag vill vara motiverad, Jag vill se glädjen i vårsolen. Jag vill prestera i skolan. Men det är som jag flyger iväg och vill sitta på en resturang och dricka kiwi-jucie på närmaste kanareieö. Kanske så är det hormoner också?


Nu när jag skriver om hormoner och mansutveckling är frågan. Vad ska man göra med håret?  Ska det vara kvar eller ska rakhyveln fram?


Vissa rakar allt hår förutom huvudet. Och Idol-Agnes sa i melodifestivalen att hon var allergisk mot hår. och lade sedan snabbt till. - Förutom på huvudet förståss.


Vissa behåller allt för att skydda manligheten och andra för att vara naturliga. Och vissa är som jag:


Alternativ och rakade benen  för första gången när jag fick en diss från en tjej och hade tankarna i att jag måste bli bättre, och undrade vilket fel det var på mig.Men sedan när jag hade rakat ångrade jag mig. Benen såg ju ut att tillhöra en tolvåring och inte en 16-åring. Tragiskt men nu någon månad senare har det växt ut:p Och benen ser manliga ut igen.


Nu kommer frågan till er. Rakat eller inte?















 
 
Ingen bild

Amisa

21 april 2009 22:39

Tror det där med om man gillar hårväxt eller inte är en generationsfråga. Jag som tillhör generation Ä,tycker att hår på bröstet är naturligt för en karl och sexigt. Hårlöst är omanligt som på en liten pojke. Dessutom är det väl så att håret också har som funktion att skydda kroppen mot alltför mycket kyla och värme. Även tjejer har hår men det ser man inte heller mycket av nu för tiden när alla rakar sig både här och där.

 
Ida

Ida

23 april 2009 16:22

Du ska inte raka av det.
Du ser bra ut som du är.
Det är en sak du ska ska veta.
Du är en underbar vän!

http://www.livetomida.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rasmus - 21 juni 2009 20:01

Med Håkan Hellstöms låt, "Nu kan du få mig så lätt" i bakgrunden skriver jag denna blogg som vars ide blev till en dag när jag cyklade hem från jobbet. (Dellner couplers i vika) Där jag jobbar som lagerarbetare och anledningen till att jag inte h...

Av Rasmus - 13 maj 2009 23:14

Idag kommer den sista delen av mina drömyrken. Vägarbetare. Något som en sommardag bara kom in, och som jag inte är riktigt säker på om jag vill vara livet ut. Med tanke på förslitningsskador och säkerheten ute på vägarna är ju inte den högsta.    D...

Av Rasmus - 6 maj 2009 16:49

Del 3 av 4   Nu menar jag inte skräddare som flyger ovanför vattenytan utan att jag ska bli en skräddare. En som syr, som har hemmasydda kläder. Hjälper folk att sy om byxor så de får bättre form. Utvecklar nya plagg osv. Jag tycker om tanken och kan...

Av Rasmus - 4 maj 2009 13:18

Här kommer fortsättningen på mina 4 drömyrken.    Kock - Vad vill du bli när du blir stor? frågar Faster. Rasmus som är 4 år tänker på de få yrken som han faktiskt kan. Städare. Kassör och kock och några till. På tungan sätter han: - kock, svarar ja...

Av Rasmus - 29 april 2009 22:50

Idag har jag varigt i stocklholm och tittat på när min mamma har gjort sin halvtidseminarie i sin forskning om behandling av kolpatienter på bästa sätt. Så på Karolinska sjukhuset har hon presenterat sin forskning så här långt och jag var nog inte de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards