Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Mig själv.

Av Rasmus - 29 mars 2009 22:09

Jag har ju glömt att presentera mig själv. Men jag är en vanlig.  Eller vanlig vad vet jag:P kille som går teknikprogrammet på hbo (haraldsbogymnasiet) i Falun. Sedan dagen på Teknik och hbo så har en ledsnare och mer seriös Rasmus trädigt fram. Det är nämligen så. Att jag saknar att ha den där riktiga kompisen att hänga med i skolan.När jag gick i grundskolan kände jag mig trygg och kunde alltid vara med någon. Detta är inte lika självklart längre.  Men jag hoppas.


Det finns en sak som stärker mig. Det är Jonas Gardell. Under Jonas uppväxt var han själv mobbad och på stjärnorna på slottet sa han något i form med: Sverige måste ha några mobbade personer. När man är själv hinner man samla väldigt många tankar och det gör att nya tankar och ideer sätts. Nu ärju inte jag så mobbad. men det kan vara skönt att veta.


Detta var min skolsiutation. På fritiden åker jag längdskidor, spelar saxofon och kanske någon vecka tar en längd i simbassängen.  Simning är ett tuggummmi som jag först svalde men sedan spotta ut. Och nu kan jag säga att jag tar lite av eftersmaken. Men när terminen är slut och solen spricker med glädje inom mig, då ska jag lämna simningen förgått och göra saker som jag mår bra av.


De som inte känner mig så bra.:

Sedan barnsben har jag simmat. Fram och tillbaka i lungnets 25m bassäng. I simhallen har jag träffat många goa människor och haft mycket kul. Men det finns en baksida. Simning är en väldigt seriös sport. Och om man simmar mest för att träffa vänner platsar man inte. Det är tävlingssimning som gäller.Sorligt men sant.


Är det något mer så bara att fråga:) / Rasmus





 
 
Ida Palander

Ida Palander

31 mars 2009 17:19

Shit, du skriver verkligen med inlevelse!
Jag gillar dina texter, fortsätt att kämpa, men skolan och allt, det löser sig, jag håller tummarna!

http://www.livetomida.blogg.se

 
Ingen bild

Amisa

3 april 2009 21:53

Jag gillar också Jonas Gardell, hans sätt att vara så öppen trots att han ibland får utstå spe för det. Såg du hans senaste TV-serien som dom sände tidigare i våras? Tror den hette "Dom halvt osynliga", den var jättebra och gjorde verkligen ett stort intryck på mig.

 
Ingen bild

Rasmus

6 april 2009 20:39

Jaa. Jag såg de halvt dolda.:) mm. Den var jätte bra och gjorde intryck på mig med. såg avsnitten två gånger och jag gillar SVT play. så man kan titta när man vill.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Rasmus - 21 juni 2009 20:01

Med Håkan Hellstöms låt, "Nu kan du få mig så lätt" i bakgrunden skriver jag denna blogg som vars ide blev till en dag när jag cyklade hem från jobbet. (Dellner couplers i vika) Där jag jobbar som lagerarbetare och anledningen till att jag inte h...

Av Rasmus - 13 maj 2009 23:14

Idag kommer den sista delen av mina drömyrken. Vägarbetare. Något som en sommardag bara kom in, och som jag inte är riktigt säker på om jag vill vara livet ut. Med tanke på förslitningsskador och säkerheten ute på vägarna är ju inte den högsta.    D...

Av Rasmus - 6 maj 2009 16:49

Del 3 av 4   Nu menar jag inte skräddare som flyger ovanför vattenytan utan att jag ska bli en skräddare. En som syr, som har hemmasydda kläder. Hjälper folk att sy om byxor så de får bättre form. Utvecklar nya plagg osv. Jag tycker om tanken och kan...

Av Rasmus - 4 maj 2009 13:18

Här kommer fortsättningen på mina 4 drömyrken.    Kock - Vad vill du bli när du blir stor? frågar Faster. Rasmus som är 4 år tänker på de få yrken som han faktiskt kan. Städare. Kassör och kock och några till. På tungan sätter han: - kock, svarar ja...

Av Rasmus - 29 april 2009 22:50

Idag har jag varigt i stocklholm och tittat på när min mamma har gjort sin halvtidseminarie i sin forskning om behandling av kolpatienter på bästa sätt. Så på Karolinska sjukhuset har hon presenterat sin forskning så här långt och jag var nog inte de...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards